Tips

Nu sitter jag med en varm choklad och läser en tidning. Mysigt värre. Juste skrev ju igår att jag kanske skulle dela mig mig av anti-trötthets tips på vintern. Så nu gör jag det. 
* sänk tempot på vardagen. Om du känner att bet blir för mycket på en och samma gång, stanna då upp och andas. Sätt dig och läs eller lyssna till bra musik. Gå och lägg dig tidigare så att du får mer sömn.

*Unna dig själv lite lyxigare saker. Som bio och konserter eller sitt och mys på trevliga cafeér. Kämpa inte emot mörkret, om du känner dig trött så istället för att motarbeta det, följ efter. Om du vill sova en stund, gör det. 

* Satsa på kravlöst umgänge. Bjud dom på mysiga tjej/killkvällar, goda middagar. Det är extra bra att laga mat, det sägs vara lugnande. 

*Rör på dig. Helst mitt på dagen, när det är ljust ute. Regelbunden träning är bättre, för då anpassar kroppen sig till det och vet när det är dags att slappna av. Träna som hårdast på morgonen eller förmiddagen, och senare på kvällen kan du välja en lugnare aktivitet, som yoga till exempel. 

*Tänd alla starka lampor på morgonen om du är morgontrött. Du behöver starkt ljus för att vakna till ordentligt. Spara stearinljusen till kvällen då du behöver en lugnare miljö. 

*Låt kvällarna vara mörka. Släck alla lampor och använd stearinljus istället, då blir du sömnigare och vaknar förhoppningsvis lite piggare. 

* Håll regelbundna vanor, gå och lägg dig ungefär samma tid varje kväll. Sov max en timme längre på helgerna. 

* Var väldigt försiktig med alkoholen, du sover väldigt ytligt då och får inte den sömn du behöver. 

* Klä dig förglatt, det piggar upp både dig och din omgivning. 

* dra in på koffeinet, det piggar upp dig för stunden men du blir bara tröttare och tröttare på sikt. Det är beroendeframkallande eftersom du hela tiden känner att du måste upp piggas. Tänk på att coca-cola och energidrycker också innehåller mycket koffein. 

*ha mer sex,  haha...

Ja, det lev rätt långt, hoppas ni  får användning av några tips. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback